Travel

Drie weken Thailand: genieten!

Wat heerlijk. Drie weken Thailand op de planning en wat ben je er dan aan toe, zo ineens. Vooral die laatste week voordat je vertrekt. Onze laatste keer Thailand was inmiddels alweer vijf jaar geleden en met zulke mooie herinneringen was het de hoogste tijd om weer terug te gaan.

Plannen en voorpret

Persoonlijk houd ik niet van georganiseerde reizen, dus hebben we weer een maand lang alle websites, hotels, recensies en insta foto’s gecheckt om te kijken wat ons het meeste aansprak. Naast een hoop onderzoek betekent dit dus ook alles apart boeken en ook spreadsheets maken met hotelopties om ervoor te zorgen dat je alle data overzichtelijk bij de hand hebt tijdens het boeken.

Backpacken is een stuk makkelijker wat betreft de planning vooraf, maar ik weet dat dit niks voor mij is dus dat werd hem zowieso niet. Goed, uiteindelijk hadden we alles geboekt en waren we klaar voor vertrek!

Bangkok

We hadden onze tickets wederom geboekt via Eva Air, echt een aanrader (rechtstreekse vlucht naar Bangkok) en betaalbaar als je op tijd boekt. De vlucht duurde ongeveer elf uur. Lang, I know, maar een filmpje kijken, wat muziek luisteren en een beetje slapen… ik vermaak me redelijk.

Eindelijk aangekomen in Bangkok valt de warmte als een deken over je heen. Wat is het weer lekker om terug te zijn! Het Volve Hotel was onze eerste bestemming. Een prachtig boetiek hotel, helemaal mijn ding! Marmeren vloeren, talloze planten, een dakterras en een topkamer met goed uitzicht.

We kwamen ’s middags aan dus even snel opfrissen en natuurlijk op zoek naar eten. Ons hotel zit in de wijk Sukhumvit. Hier vind je hippe tentjes, mooie hotels en voor mij is het vooral heel veel inspiratie opdoen. We hebben gegeten bij Wattana Panich, een tentje met een mega pan die 24/7 op het vuur blijft staan en die bekend staat om hun super smaakvolle Thaise beef soep.

Na wat later ergens nog van een heerlijke massage te hebben genoten gingen we naar bed want de volgende ochtend vlogen we naar het zuidelijke Krabi.

Wattana Panich

Vlucht gemist!

En ja hoor: voor het eerst in mijn leven een vlucht gemist! We stonden op tijd klaar en hadden aangegeven in het hotel dat we een taxi wilden naar het vliegveld. Niet wetende dat hotels alleen werken met taxichauffeurs die op ‘de meter’ rijden en dat wil er natuurlijk geen één.

Na 50 minuten te hebben gewacht was er eindelijk een taxi beschikbaar. Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we helaas niet meer inchecken en moesten we onze vlucht omboeken. Met gevolg dat we vijf uur moesten wachten op de eerstvolgende vlucht naar Krabi. Dus zat er niets anders op dan maar weer  te gaan eten… 😉

Krabi

Krabi is een provincie in het zuiden van Thailand en onze volgende bestemming. We hadden een hotel geboekt op Railay Beach. Naast het populaire strand heb je ook een tweede strand, Phra Nang Beach waar je prachtig uitzicht hebt. Phra Nang Beach is een heel mooi strand en mooie stranden trekken natuurlijk veel mensen, in dit geval dagtoeristen. Zij vertrekken gelukkig weer na de lunch.

Het strand kent ook een ‘rustige’ kant waar je ontspannen kan vertoeven. Een leuke bijkomstigheid aan dit strand zijn de ‘horeca longtailboten’ die zijn uitgerust met een complete keuken. Hier kan je voor een paar euro lekker lunchen met ruime keuze uit Thaise en niet-Thaise gerechten.

Next stop Koh Lanta; een oude favoriet! Je voelt meteen de relaxte sfeer bij aankomst met de boot en mensen zijn super vriendelijk. Het is een leuk eiland voor backpackers maar ook voor gezinnen door de diversiteit in activiteiten en bezienswaardigheden.

Drie weken Thailand

Op het moment dat wij aankwamen was het Thais nieuwjaar (Songkran), dit betekent dat hele families en toeristen langs de weg klaar staan met waterpistolen en emmers water om voorbijgangers nat te gooien of te spuiten. Dit hebben we natuurlijk zelf ook ondervonden en kwamen drijfnat aan bij onze resort!

We verbleven vijf dagen op Koh Lanta in het Lanta Castaway Resort. Een kleinschalig resort waarbij de tuin rondom de huisjes je zeker niet ontgaat. Naast de prachtige tuin staat dit hotel ook betekend om haar goede Thaise keuken en bar/terras met uitzicht op de mooie zonsondergang.

Duiken, snorkelen, relaxen

Wat ik fijn vind aan dit eiland is dat je gemakkelijk een scooter kunt huren om lekker te toeren. Langs de 35 kilometer lange kust vind je talloze stranden, baaitjes en restaurantjes die je eigenlijk allemaal wel wilt zien. We hebben ook nog een dag uitstapje gemaakt naar het prachtige Koh Haa. Dit staat ook wel bekend als een van de beste duik- en snorkelspot van Zuid-Thailand. En dat was ook wel te zien.

Onze volgende locatie was Koh Ngai (spreek uit als: Koh Haai). Dit eiland is echt een pareltje en mag je niet overslaan als je Thailand bezoekt. Het bestaat uit een idyllisch strand van drie kilometer lang met een aantal kleinschalige hotels. Je zult hier geen winkels en dagtoeristen vinden en dat maakt de Koh Ngai de ultieme relax spot.

Drie weken Thailand

Wij verbleven in het Coco Cottage Resort. Dit resort bestaat uit 20 hutjes (met airco) met ieder een eigen veranda en een Instagram waardige badkamer en buitendouche. Ook het restaurant is hier wederom een aanrader. Naast de bekende authentieke gerechten, staan er ook Thai- fushion gerechten op de kaart. Deze zijn ook zeker het proberen waard.

Mocht je nog iets willen ondernemen – naast het chillen op je strandbedje – dan kun je hier ook perfect snorkelen. Gekleurd koraal, ‘nemo’ vissen en koraalduivels. Je vindt het hier allemaal, letterlijk op 100 meter zwemmen van het resort!

Na twee dagen pure ontspanning vertrokken we per boot naar het eveneens prachtige buureiland Koh Kradan, hierover vertel ik je meer in mijn volgende blog. 🙂

Drie weken Thailand

Mijn naam is Lauren Purvis, eigenaresse van Beauty By Lauren in Den Haag. Al vijf jaar run ik met veel plezier en passie mijn beautysalon! “Lief zijn voor je huid” dit geef ik al mijn klanten mee, je moet er tenslotte heel je leven mee doen…. Goed zorgen voor je huid vinden veel mensen lastig, ik krijg regelmatig vragen als; wat is nou het beste voor mijn huid? welke crème moet ik gebruiken? hoe reinig ik mijn huid ?…Daarom kunnen jullie nu de juiste tips en tricks om the perfect skin te krijgen vinden op mijn blog!